Paprastas būdas nustoti tingėti

Koks jis? Telpa viename žodyje – „veiksmas”. Kartą jau rašiau apie veiksmo svarbą, tačiau šią savaitę supratau dar vieną veikimo privalumą.

Taip, tikrai taip. Norint įveikti tingulį, tereikia imtis bet kokio veiksmo. Paprasta? Tikrai taip.

Tingėjimo priežastys

Jų tikra begalė, pradedant nuovargiu, miego trūkumu bei baigiant betiksliu blaškymųsi per gyvenimą.

Paprasčiausiu veiksmo atlikimu galima įveikti žemiau išvardintas priežastis:

Tobulybės siekimas

Norima padaryti tobulai ir iškart. Taip nebūna.

Siūlau pasinaudoti vadinamuoju laiko rėmu (angl. timeboxing). Dažnai neaišku nuo kur pradėti, ar kiek reikia laiko atlikti kažką prasmingo, tuomet paskirkite tai užduočiai nuo 30 min. iki 2 val. Paleiskite laikmatį. Kai laikas baigsis, jūs busite visiškai laisvi ir galėsite veikti ką tik norite. Nebeliks kaltės, kuri slegia, kad nieko nedarote.

Be to, pradėjus daryti bent mažą darbo dalį, pastebime, kad tai kur kas smagiau, lengviau ir einasi greičiau nei tikėtasi. Taip įveikiamas nenoras dirbti, t.y., tingėjimas.

Bloga nuotaika

Ši priežastis pati savaime turi skirtingas kilimo priežastis. Tačiau, kad ir kokios jos būtų, visada padeda susikoncentravimas į kažkokią veiklą.

Kaip tai veikia? Kai susikoncentruojame į veiklą, pamirštame savo bėdas. Be to, pasiekiame kažkokį rezultatą, kurį duoda veikla. O rezultatai visada malonūs širdžiai.

Tingiu bet ką daryti, noriu gulėti lovoje ir nieko neveikti

Tai atskiras blogos nuotaikos pavyzdys. Tačiau šiuo atveju svarbiausia yra priežastys, kurios tai sukėlė. Dažniausiai jos būna tokios: nuovargis, po kurio seka neveiksnumas. Šis savo ruožtu neigiamai paveikia mūsų vertės suvokimą. To pasekmė yra ta, kad abejojame savo galimybėmis ir ryžtu kažką padaryti. Todėl stengiamės atidėlioti darbų darymą, gulinėjame lovoje ir stumiame laiką. Vadinasi, poilsio jau gavome, tačiau turime kitą problemą.

Susidaro uždaras ratas: kuo ilgiau trunka ši būsena, tuo labiau mus neigiamai paveikia. Tuo pačiu mes vis labiau linkę atidėlioti ir kiurksoti lovoje, kas dar labiau mus neigiamai veikia… Vienintelis būdas nutraukti šį ratą, imtis veiksmų: kažką nuveikti, kažką nudirbti ar tiesiog susitvarkyti kambarį.

Išvados

Taip lengva tingėjimą įveikti paprasčiausiu veiksmu, kad net keista. Dar įdomiau, jog apie tai galima parašyti ištisą straipsnį… Taigi, mažiau tingėjimo, daugiau darbų. Marš dirbt! 😉

Share

5 komentarai į “Paprastas būdas nustoti tingėti”

  1. Dainius parašė:

    Bal 08, 10 at 21:45

    Koncentracijoje yra vieni spąstai: dažnai darau tai kas malonu, truputį naudinga ir duoda rezultatą, tačiau 90+% atvejų tai ne tie darbai, kuriuos būtina atlikti.

  2. Povilas Panavas parašė:

    Bal 09, 10 at 11:12

    Sveikas, Dainiau 😉

    Sutinku su tavo nuomone – tikrai taip dažnai nutinka. Kita vertus, tai vis tiek geras būdas tinguliui išvaryti iš namų. Kai jo nebelieka, daug lengviau imtis svarbiųjų darbų 😉

  3. Darius Damalakas parašė:

    Bal 09, 10 at 14:01

    Patikėk, straipsnį galima padaryti iš bet ko. O parašyti tą patį straipsnį, bet su dvigubai mažiau žodžių, čia jau didesnis menas.

  4. Marija parašė:

    Rgp 13, 13 at 13:19

    Man tingulys uzeina, kaip priedu prie kompiuterio. Visad turiu bent pora valandu pasedet, nors ir labai reikia dirbt: kambarius tvarkytis ar priziuret mažają sesutę. 😉

  5. Povilas Panavas parašė:

    Rgp 13, 13 at 17:24

    Sveika, Marija 🙂 Na, kadangi sėdint prie kompiuterio, reikia daryti pertraukas, tai per jas atsitraukus nuo kompiuterio dažnai atsiranda noras nuveikti kažką prasmingesnio. Bet, jei neatsiplėši nuo ekrano, tai ir visą vakarą gali prasėdėt 😉

    Tam galiu rekomenduoti nemokamą programa Workwave http://www.workrave.org/


Palikite komentarą