Kaip pradėti anksti keltis

Nuo balandžio pabaigos keliuosi 7:30 arba taip, kad miegočiau ne daugiau kaip 7,5 valandos. Išimtys buvo dvi dienos, po baidarių žygio, kai norėjau panaikinti sukauptą miego trūkumą. Vadinasi, tai darau jau daugiau nei porą mėnesių. Šiame straipsnyje noriu pasidalinti savo pastebėjimais.

Praeitis

Dar puikiai prisimenu laikus, kai voliodavausi lovoje iki 13-15 valandos, kartais ir ilgiau. Gryno gulėjimo lovoje apie 10-12 h. Nuolat manydavau, kad svarbu gerai išsimiegoti, kad man reikia bent 10 valandėlių brangaus poilsio. Tačiau tiesa yra kitokia – tai paprasčiausia saviapgaulė. Taip, tuomet buvau dar augantis vaikas, todėl galbūt miego reikėdavo šiek tiek daugiau, bet tikrai mažiau nei drybsodavau lovoj.

Šiuo trumpu pasakojimu norėjau pasakyti tai, kad anksčiau keltis gali net tie žmonės, kurie laiko save užkietėjusiais pelėdžiukais – eina vėlai miegot, keliasi dar vėliau. Kitas pastebėjimas toks, kad kai kam maniškės 7:30 atrodo vėlai. Tačiau man tai anksti, nes iki darbo 8 min. kelio pėsčiomis, o pasirodyti reikia tik 9:00. Vadinasi, keliuosi visa valanda anksčiau nei būtina.

Dabartis

Sunku miegoti ilgiau nei 8 h, tiesiog pabundu ir viskas. Be to, visad jaučiuosi žvalus. Nebereikia net nusnūdimų (Power Naps). Nors pradžioje tikėjausi, kad jie bus pastovūs mano kompanionai.

Iš tiesų, kai pradėjau mažiau miegoti, pradėjau geriau išsimiegoti, jausti miego ritmą (kada jau gulti), gerai jaustis, o visų svarbiausia – nuveikiu daugiau nei anksčiau. Iš pat ryto paskaitau, dar kokį darbelį nuveikiu.

Taigi, išmokau, jog organizmas pats puikiai pasirūpina tapti mieguistu ankščiau ir taip gauti daugiau valandų miego. Tad kartais miegu daugiau, kartais mažiau, bet visada užtektinai.

Sunku patikėti, tačiau mažiau miego davė daug naudos ir pagerino miego kokybę – paradoksas. Tačiau grynų gryniausia tiesa. Šis pastebėjimas verčia susimąstyti, kas būtų, jei miego kiekį dar labiau sumažinčiau?..

Kaip gerai išsimiegoti

Kaip ir bet kur kitur gyvenime, pirmiausia reikia atsakyti į klausimą „kodėl?“. Pasakysiu trumpai ir aiškiai: tikslas keltis anksti dėl to, kad keltis anksti yra pasmerktas žlugti. Taip pat žlugs kėlimasis dėl to, kad nueitumėte anksčiau į darbą, kad turėtumėte daugiau laiko, jei iš anksto nenumatėte, ką veiksite ryte. Turėkite konkrečią priežastį.

Man patinka, kad ryte visada galiu paskaityti gerą knygą ir su pasimėgavimu laukiu šio momento. Vos išlipus puolu naršyti knygos puslapius. Tokiu būdu pakyla nuotaika ir dingsta visi mieguistumai. Vėl paradoksas, nes vakare skaitant knygą tampu mieguistas 🙂

Svarbu keltis tuo pat metu. Tokiu būdu organizmas apsnūs anksčiau arba vėliau priklausomai nuo nuovargio, todėl bus gauta optimali poilsio dozė.

Jei vakarojate ilgai ir iki kėlimosi meto liko vos keletas valandų, tuomet nusistatykite žadintuvą taip, kad miegotumėte 7-7,5h, tokiu būdu organizmas turės mažą miego stygių. Trūkumas bus menkas, todėl produktyvumo nesmukdys, tačiau ateinantį vakarą nuvarys jus anksčiau į lovą. Taip bus išlaikytas pastovumas. Verta priminti frazę: „Anksti atsikėlę pradedate dieną su +1 balu, tačiau neišsimiegoję su -5“.

Darykite tai bent 30 dienų. Juk norime, kad tai virstų įpročiu? 😉 Be to, kai būna sunku atsikelti, prisimenu, kiek laiko tai darau sėkmingai ir mano valia draudžia nutraukti šią sėkmių grandinę. Daugiau apie įpročius.

Dieną galima nusnūsti ne ilgiau kaip 30 minučių. Kitaip iškraipysite miego ciklų ritmą.

Apibendrinimas

Galima apie tai parašyti ištisą knygą arba išmarginti straipsnį mokslininkų pastebėjimais bei „protingomis“ frazėmis, bet manau, kad šios 4-5 tiesos yra daugiau nei užtektinai. Iš tiesų, viskas yra taip paprasta: priežastis, pastovus laikas, bent 30 dienų ir snausti dieną trumpiau nei 30 min. Štai ir mokame keltis anksti 😉

Share

10 komentarų į “Kaip pradėti anksti keltis”

  1. Vytas parašė:

    Lie 08, 10 at 09:40

    Sveiki 🙂 Na tikrai kad ilgas miegas=prasta nuotaika. Bet labiausiai tempia dugnan tie įsitikinimai kad neapsimoka keltis anksčiau jei iki darbo pradžios dar daug laiko, bet iš tiesų ryto darbingumas nepalyginamas su popietės

  2. Georgij parašė:

    Lie 08, 10 at 10:37

    Sveikas, Povilai.
    Tavo aprašytas įprotis – labai geras ir daugelyje knygų rekomenduojamas.
    Kadangi kol kas jo dar nepraktikuoju, norėčiau paklausti, o kaip kovoti su tuo mieguistu iš karto po atsikėlimo? Būčiau dėkingas jei patartumei keletą užsiėmimų, kurie privers miegą pasitraukti ir nesinorėtų grįžti atgal į lovą 🙂

  3. Povilas Panavas parašė:

    Lie 08, 10 at 16:37

    Labas, Vytai 😉 Visiškai su jumis sutinku dėl ilgo miego ir prastos nuotaikos ryšio bei darbingumo rytais. Darbo kokybė visiškai kitokia, kai aplink vyrauja tyla, o protas ramus.

    Sveikas, Georgij 🙂 Tai kas mane motyvuoja, gali visiškai kitaip paveikti tave. Mane rytais būdindavo šie dalykai: knygos skaitymas, mankštos darymas, straipsnių rašymas – dalykai, kuriuos mėgstu daryti. Galbūt patinka bėgioti? Tuomet kiekvieną rytą galėtum tuo pradėti dieną. Galbūt patinka turėti tikslią dienotvarkę, tuomet kas rytą galėtum ją peržiūrėti ir koreguoti. Galima pažiūrėti mėgiamo serialo seriją, pasidaryti skanius pusryčius, žaisti kompiuteriu, klausytis audio knygos neišlipęs iš šiltos lovos ir t.t. Sąrašas ilgas, tačiau reikia pačiam surasti tai, kas įdomu.

    Dar viena pastabėlė dėl mieguistumo, dabar puikiai suprantu, kad kūnas mėgina mane apgauti, kai teigia, jog jam velniškai trūksta miego. Žinant šį faktą, tampa savaime lengviau keltis – juk žinau, kad miegojau užtektinai.

  4. Darius Damalakas parašė:

    Lie 11, 10 at 10:46

    Bet futbolas juk vakare naktį, tai neišeis šiandien pagal ritmą nueiti miegot 😀

  5. Darius Damalakas parašė:

    Lie 11, 10 at 10:54

    O ką patartum, jei žinai, kad ryte atsikėlus reikia tvarkytis, skalbti, indus plauti? O vakare grįžus valgyti daryti, ir po to iš karto gulti?

  6. Povilas Panavas parašė:

    Lie 11, 10 at 17:10

    Na, šeštadienį kėliausi 5:00, o sekmadienį 8:00. Mačiau ir futbolą ir visą lauką bulvių… 😉 Tai truputis valios ir viskas pavyks. Be to, galima dieną nusnausti kokį pusvalanduką ir būsi žvalus.

    Manau, kad retai taip būna. Be to, rūbus skalbia skalbiankė. Indus išplauti tai vėl greitas darbas. Va, su valgymo darymu tai gali tekt užtrukti. Todėl manau, kad tikrai galima į dienotvarkę įtraukti kažką malonaus, o keletą darbų padaryti iš vakaro.

    Trečias dalykas, jei jau diena tokia užimta, tai matyt, nusimato kažkas malonaus? 😉

  7. Atkaklios Valios Likimo Globotinis parašė:

    Lie 12, 10 at 18:39

    Kožną dien kylu 5 : 55, tiksliau tuomet suskamba žadintuvas, kylu lygiai 6 : 00, tiesiog idealus laikas pradėti dieną, oo taip ..

    =)

    Jei darbuočiausi, tai čiuju dar anksčiau kelčiausi, nes visai neseniai supratau, jog diena be pusryčių, melas, bent jau man asmeniškai, pusryčiukai tiesiog privalo sužaisti su manimi ..

    Šiuo rėžimu gyvenu vos keletą sav.tačiau žinant tai kiek naudos iš jo išgaunu, iki šioliai negaliu atsistebėti, jaučiuosi tiesiog nuostabiai, rodos, jog maudausi šlovės spinduliuose, o ką jau kalbėti apie savijautą, lyg žvėries, alkanas iššūkių, pergalių, va toks http://www.ipix.lt/images/24658156.jpg ..

    😀

    Kai palyginu save tokį koksai būvau anksčiau t.y kai gyvendavau naktim, o kildavau prieš ar po piet, ne žvėris, o .. Gal geriau patylėsiu, dar įsižeisiu ..

    😀

    P.s Nieko nėra geriau už lietingą rytą, ech .. O jei dar išeini pasivaikščioti ..

    Štai taip velniai griebtų, štai apie ką aš kalbu, štai kur tikras puikumėlis !!

    😀

    Kaip ten sakoma, Džiaugsmas ateina su aušra ..

  8. Povilas Panavas parašė:

    Lie 12, 10 at 20:09

    Globotini, gerai pasijuokiau 🙂 🙂 Džiugu, kad esi žvėris 😉

    Po tavo tekstu slypi dvi prasmės, kuri tikra? 😉

  9. Daumantas parašė:

    Sau 29, 12 at 12:30

    O kiek iš tikrųjų patariama miegoti valandų? Kiek aš žinau, jog 7-8 yra pats tas. Matyt šešios būtų per mažai, o 9 jau per daug. Kiek iš savo patirties žinau, jog geriausiai anksti atsikelti skatina alkis dienos metu (pusryčių poreikis) ir šuo, pasiruošęs nuo 5 ryto bet kurią sekundę šokti, kad ir prie -15 c..

    Klausimas autoriui: kelintą eini miegoti? Ir ar nebūna tokių dienų, kada privalai kažką padaryti, o atrodo jau reiktų eiti miegoti pagal tavo ritmą. Nejaugi palieki darbą neatliktą?

  10. Povilas Panavas parašė:

    Sau 29, 12 at 17:32

    Šiuo metu esu išsimušęs iš ritmo ir keliuosi pagal šiek tiek kitokią sistemą. Pastaruoju metu apie 8:00.

    Niekas tiksliai negali pasakyti, kiek kam miego pakanka. Pvz., neseniai skaičiau, kad 2/100 žmonių užtenka 5h miego be jokių pastebėtų sutrikimų. Tačiau kai kam reikia ir 9.

    Kažkoks stimulas, kaip minėtas šuo, yra puikus dalykas. Dėl alkio drįsčiau suabejoti, nes ryte organizmas dar neveikia visu pajėgumu kaip ir jo virškinimo sistema, tad bent man ryte nesijaučia jokio alkio. Valgau iš įpročio, nes žinau, kad už poros valandų labai norėsiu.

    Dėl neatlikto darbo:

    „Jei vakarojate ilgai ir iki kėlimosi meto liko vos keletas valandų, tuomet nusistatykite žadintuvą taip, kad miegotumėte 7-7,5h, tokiu būdu organizmas turės mažą miego stygių. Trūkumas bus menkas, todėl produktyvumo nesmukdys, tačiau ateinantį vakarą nuvarys jus anksčiau į lovą.“


Palikite komentarą