Kiek kainuoja išlaikyti automobilį (pvz., Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 81 kW)

Automobilio pirkimas ir išlaikymas

Pradėti reikia nuo to, kad daug jaunų arba tiesiog automobilio neturėjusių žmonių mano, kad sunkiausia surinkti pinigus automobilio įsigijimui. Tačiau tiesa priešinga, nusipirkti tipišką 8-15 metų senumo automobilį pakankamai paprasta. Ką tik dirbti pradėjęs studentas lengvai gali sutaupyti, nes pratęs pragyventi iš gerokai mažesnių pajamų.

Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 81 kWGreit sukaupia reikalingą sumą, dažnai dar ir pasiskolina, kad tik greičiau pasilengvintų gyvenimą ir pabėgtų nuo troleibusu. Tačiau tada pamato, kad įsigijimas buvo pigioji automobilio turėjimo dalis. Užbėgant įvykiams už akių, pasakysiu, kad kuklios vidutinės išlaidos automobiliui sudaro apie 39%. Vadinasi, jei bus bent vienas rimtesnis gedimas, ar bent nedidelė avarija, o gal tiesiog truputį brangesnės detalės ar didesnės kuro sąnaudos, tai per metus bus išleidžiama papildomai suma lygiai praktiškai pusei viso automobilio kainos. Todėl patarimas toks, jei manai, kad 10 000 lt automobiliui yra pagal tavo kišenę, tai dar pridėk, kad papildomai kasmet tau reiks ~4000-5000 lt.

Kadangi pats turėjau prieš keletą metų naujesnį ir prabangesnį automobilį nei dabar nusipirkau, tad iš patirties galiu pasakyti, kad remonto kainos skiriasi. Buvusį Alfa Rome 156 2.0 TSpark Selespeed toli gražu ne kiekvienas servisas priimdavo. Buvau gavęs net policijos leidimą važiuoti be technikinės į Vilnių, mat, Ignalinoje, niekas nenorėjo jo remontuoti.

Žinoma, esmė ne ta, kad automobilis pateko į mano rankas ne geriausios būklės, ar, kad kai kurios bėdos buvo „mistinės“. Esmė ta, kad detalės brangios, kai kurios užsakomos padiktavus serijinį automobilio numerį, tad privalo būti originalios. Pamėginus įdėti naudotą detalę, iš tiesų neveikė. Va taip ir gamina tuos automobilius.

Taigi, šįkart atsigręžiau į vadinamuosius „tautovežius“. Turbūt ir psichologiškai pasikeičiau – nebeliko to noro, kad automobilis būtinai būtų kuo mandresnis, greitas ir gražus, o po viso šito dar ir sąlyginai ekonomiškas. Todėl pasirinkau labai praktiška variantą VW Passat B5 1.9 TDI. Kad nebūčiau visiškas senukas, pasirinkau daugiau galios, bet pagal liaudies ir interneto išmintį optimalų variantą: raudona i gerai, bet jei yra bent dar viena raudona raidė, gali būti gerokai brangesnis variklio remontas ir prireikti papildomų reguliavimų. Juk vos prieš keletą metų esu pasimokęs, nenorėjau kartoti klaidos.

Kiek kainuoja išlaikyti automobilį

Norėjau pats pažiūrėti, kiek vis dėlto kainuoja automobilio turėjimas. Tada pamaniau, kad galbūt kai kuriems žmonėms tai sužinoti taip pat būtų įdomu ir naudinga. Juolab reikia pagrįsti aukščiau išdėstytas mintis.

Skrupulingai fiksavau išlaidas nuo pat pirkimo momento (2011.01.21). Išlaidas skirstyčiau taip: įsigijimas su visais mokesčiais, kuras, remontas, eksploatacija (tepalai, draudimas, technikinė, šepečiai, kilimėliai, langų plovikliai ir t.t.). Taigi:

  • Įsigijimas = kaina 11 000 + registravimas ir pan. 150 = 11 150 Lt;
  • Kuras = 3028,42 Lt;
  • Remontas = 544,55 Lt;
  • Eksploatacija = 747,32 Lt;
  • Viso kintamos išlaidos 4320,31 Lt;
  • Nuvažiuota kilometrų 17 500 km.

Belieka pridurti, kad automobilis man leido uždirbti 691 litą. Bei, kad dažniausiai yra remontuojamas ir prižiūrimas pas „pažįstamus“ meistrus.

Kiek kainuoja 1 kilometras

Pamenu, kad studentas būdamas manydavau, koks brangus tas taksi. Tačiau pavažinėjęs su praeitu automobiliu, pradėjau manyti, kad tie taksistai turėtų mirti badu. Paskaičiuokime, kiek man tai kainuoja. Darau prielaidą, kad automobiliu važinėsiu 10 metų ir po to, nieko už jį nebegausiu.

  • Vidutinės metinės išlaidos 11 150 / 10 + 4320 – 691 = 4744 Lt;
  • Vieno kilometro kaina 4744 /17 500 = 0,27 Lt.

Šito nesitikėjau! Gavau tikrai mažą skaičių. Tik čia reikia paminėti, kad vidutinės mano kuro tikros sąnaudos yra vos 4,67 litro šimtui kilometrų, įspūdinga kaip dideliam 13 metų senumo automobiliui (per kamščius beveik nevažinėju, kas savaitinė kelionė Ignalina-Vilnius ir atgal). Į tai neįskaičiuotas laikas, kurio reikia nuvažiuoti į remonto dirbtuves, į detalių parduotuves ir kitus nepatogumus, kuriuos taksistai įskaičiuoja, nes tai jų pajamų šaltinis.

Šie skaičiai yra tikri, t.y., sekama kiek litrų įpilama ir, kiek kilometrų nuvažiuojama. Kompiuterio rodomų sąnaudų paklaida maždaug 0,6 litro, t.y., rodo apie 4,0. Būtent tiek, kiek būna parašyta pardavimo skelbimuose.

Kuras yra akivaizdžiai brangiausias dalykas iš visų išlaidų. Nežinau, kaip čia viešoje erdvėje tai pasakyti, kad blogai nesibaigtų, tačiau tipiško vilniečio kuro išlaidos gerokai didesnės.

Be to, galima palyginti su praeitu automobiliu, kur kuras per mėnesį kainuodavo 1,5-2 karto brangiau, tai praktiškai ir gautume taksi tarifą. Gerai jau gerai, nesąžininga lyginti benzinu varomo automobilio sąnaudas su dyzelinio. Taigi, dujos, dyzelis ir Baltarusija valdo 😉

Praeito automobilio išlaidos buvo 7 583 per 9 mėnesius (tada nusprendžiau jo atsikratyti), taigi proporcingai skaičiuojant per metus būtų 10 110, vadinasi, kad metinė eksploatacija sudarė apie 84% automobilio kainos! O nespėjau nuvažiuoti juo nė 10 000 km. Nieko sau.

Iš ko gyvena automobilių pramonė?

Beje, automobilių pramonė mano supratimu uždirba ne iš automobilių gamybos, o iš jų remonto ir priežiūros. Pabandykit visų detalių kainą paskaičiuoti atskirai, nepasiekus nė trečdalio detalių, automobilio kainą viršysit. Taigi, gamintojai parduoda kuo pigiau, o tik po to pradeda uždirbti pelną.

Paminėsiu, ką skaičiau A. Čekuolio knygoje: ES priėmė direktyvas, kad automobilio perdegusias lemputes turi būti galimybė pasikeisti pačiam be papildomų išskirtinių įrankių. Priežastis ta, kad vienu metu buvo pasiektas toks lygis, kad naujo automobilio lemputes pakeisti galėjo tik servisas – o tai kainuoja gerokai daugiau nei man pačiam tiesiog per 5 minutes jas pakeisti. Be to, jei pašnekėsite su automobilių remonte dirbančiais specialistais, tai visi pasakys, kad kuo naujesnis automobilis, tuo sunkiau remontuoti. Norint pakeisti vieną detalę, reikia išrinkti vis daugiau ir daugiau automobilio – nėra padaroma patogaus priėjimo, todėl remonto kaina iškart išauga astronomiškai dėl taip pat išaugusios remonto trukmės. Be to, atskirus detalių elementus darosi vis sunkiau pakeisti, tenka pirkti naują ištisą detalę.

Esminis patarimas prieš perkant

Nesu mechanikas ar kažką išmanantis apie automobilius. Tačiau šiek tiek moku skaičiuoti, tad esminis dalykas, kurį noriu, kad atsimintumėt – automobilio įsigijimas yra pigioji dalis, priežiūra yra brangioji. Vertindami savo galimybes pirkti ir išlaikyti mašiną, visad tai įskaičiuokit.

Mažas prašymas

Nutiko taip, kad greitoji mane lenkė kelio vingyje ir nestabdęs užvažiavau ant kelkraščio, žinoma, kaip tik papuolė didžiulė duobė. Kita dieną pastebėjau, kad nėra vieno kalpoko (to pilko daikto, kuris dedasi ant ratlankio). Jei kas nors žino, kur galima nusipirkti tokių pačių, net jei tik iškart visą komplektą, praneškit komentare (paspaudus ant viršuje esančio paveiksliuko galima vaizdą padidinti).

Detalus išlaidų sąrašas ir automobilio specifikacija

Žemiau belieka pateikti detalę mano automobilio specifikaciją, kuri bus įdomi tik norinčiam įsigyti panašų automobilį žmogui, tad siūlau toliau nebeskaityti 😉

  • Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 81 kW (i raudona)
  • Pagamintas 1998 08;
  • Kaina 11 000 arba 11 500 (tiksliai nebepamenu);
  • Vidutinės sąnaudos 4,65 litro;
  • Vidutinės sąnaudos pagal kompiuterį 4,0;
  • Vidutiniškai 100km man kainavo 18,66 Lt;
  • Vidutiniškai 100km kainuoja su dabartinėm kainom 21,39 Lt;
  • Kas metinės priežiūros išlaidos 4320 Lt.

Konkrečios detalių kainos ir eksploatacijos išlaidos

Pastebėjau, kad daug kas ieško tokių žodžių: Volkswagen Passat B5 detalių kaina, detaliu kaina, detalių kainos, eksploatacija, eksploatacijos išlaidos, todėl čia nuoroda į atnaujintą failą, kur surašytos visos remonto ir detalių kainos, kurias patyriau savo kailiu.

Vėliau pagalvojau, kad visi tingės siųstis tą failą, tad viską dedu prieš jūsų akis:

Data Kiek Už ką
Įsigijimas 2011.01.22 140,00 Lt Registravimas, numeriai
Eksploatacija 2011.01.22 160,17 Lt Draudimas
Įsigijimas 2011.01.22 10,00 Lt Nerijuj už padėjimą išsirinkti (daugiau neėmė)
Remontas 2011.01.24 80,00 Lt Pašildymo žvakės
Eksploatacija 2011.01.27 61,00 Lt Technikinė
Eksploatacija 2011.01.30 10,59 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2011.01.30 3,49 Lt Šepetys, kurio nereikėjo net
Eksploatacija 2011.02.01 8,12 Lt Liemenė atspindinti šviesą
Eksploatacija 2011.02.15 18,89 Lt Gesintuvas
Eksploatacija 2011.02.15 3,84 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2011.02.27 40,26 Lt Tepalai
Eksploatacija 2011.03.10 6,98 Lt Leikos kurui
Eksploatacija 2011.03.12 53,50 Lt Tepalo, oro filtrai, stabdžių skystis
Eksploatacija 2011.03.19 50,00 Lt Bauda už greitį (76km/h vietoj 50km/h Dvarčionyse)
Remontas 2011.03.18 1,60 Lt Plastmasiukas variklio apsaugai
Eksploatacija 2011.04.19 10,00 Lt Bauda už stovėjimą ant vejos
Eksploatacija 2011.04.26 20,64 Lt Kilimėliai
Remontas 2011.05.11 4,99 Lt Baterija pulteliui
Remontas 2011.06.17 430,00 Lt Pakabos remontas, 2593xx rida, keitė dešinėj pusėj du šarnyrus viršuj (po 80lt), du apačioj(po 75lt). Dar prie apatinių kažkokias gumas uždėjo (po 65 lt.) Polijoniškio 1
Remontas 2011.07.01 4,99 Lt Lemputės numerio apšvietimui
Eksploatacija 2011.07.24 3,59 Lt Langų skystis
Remontas 2011.08.11 16,99 Lt Trumpų lemputė kairei pusei
Eksploatacija 2011.10.01 40,26 Lt Tepalai
Eksploatacija 2011.10.01 45,00 Lt Oro ir tepalo filtrai
Eksploatacija 2011.10.07 80,00 Lt Du geležiniai ratlankiai
Eksploatacija 2011.10.15 20,00 Lt Padangų užmontavimas (data apytikslė)
Eksploatacija 2011.11.05 5,99 Lt Stiklų ploviklis
Remontas 2011.11.05 5,98 Lt Baterijos pulteliui
Eksploatacija 2011.12.27 35,00 Lt Stabdžių kaladėlės
Eksploatacija 2011.12.27 30,00 Lt Padangų galinių užmontavimas
Eksploatacija 2011.12.27 40,00 Lt Stabdžių kaladėlių keitimas
Eksploatacija 2012.01.03 151,80 Lt Draudimas (pas Mildą)
Eksploatacija 2012.01.22 8,99 Lt Kastuvas sniegui
Eksploatacija 2012.01.22 5,99 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2012.01.22 7,99 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2012.01.30 9,89 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2012.02.04 20,99 Lt Aušinimo skystis
Remontas 2012.02.11 28,00 Lt Termostatas (88 laipsnių)
Remontas 2012.02.11 140,00 Lt Granata dešinė
Remontas 2012.02.11 90,00 Lt Termostato, skysčio ir granatos keitimo kaina
Eksploatacija 2012.03.07 119,97 Lt Tepalas (3 pakuotės)
Eksploatacija 2012.03.09 47,00 Lt Tepalo ir oro filtrai
Remontas 2012.03.18 35,00 Lt Vidinė granatos guma
Remontas 2012.03.18 65,00 Lt Vidinės granatos gumos uždėjimas ir tepalo keitimas
Remontas 2012.04.20 70,00 Lt Kairio priekinio šarnyro restauravimas
Remontas 2012.05.25 98,00 Lt Kondicionieriaus įtempėjas
Remontas 2012.05.25 24,00 Lt Kondicionieriaus dirželis
Remontas 2012.05.25 150,00 Lt Freono papildymas ir kondicionieriaus detalių uždėjimas
Remontas 2012.06.17 17,99 Lt Trumpų lemputė dešinei pusei
Eksploatacija 2012.06.21 24,00 Lt Nauji kalpokai
Eksploatacija 2012.06.25 40,00 Lt Bauda už stovėjimą mokamoj vietoj (pamiršau lapelį po stiklu pakišti)
Remontas 2012.07.12 120,00 Lt Dešinio priekinio rato šarnyras ir salenblokas su keitimu
Priedas 2012.07.22 10,99 Lt Laidas mp3 grotuvui, mobiliakui ir pan.jungti į magą per aux
Eksploatacija 2012.07.22 4,99 Lt Gumelės valytuvams
Eksploatacija 2012.07.27 11,00 Lt Plovimas savitarnoj
Eksploatacija 2012.08.03 2,99 Lt Vasarinis stiklų ploviklis
Eksploatacija 2012.08.16 49,00 Lt Tepalo ir oro filtrai
Remontas 2012.08.18 5,00 Lt Ventilio keitimas padangai (dešinė gale)
Eksploatacija 2012.10.14 35,99 Lt Tepalas
Remontas 2012.10.14 57,59 Lt Kilimėliai su išimama medžiagine dalimi
Remontas 2012.11.16 120,00 Lt Kairio priekinio rato šarnyras ir salenblokas su keitimu
Remontas 2012.11.16 30,00 Lt Stabdžių šlangelės į priekinius ratus
Remontas 2012.11.16 40,00 Lt Stabdžių šlangelių keitimas
Eksploatacija 2013.01.11 179,80 Lt Draudimas
Remontas 2013.01.13 190,00 Lt Priekinio lango stiklas
Remontas 2013.01.14 20,00 Lt Lango klijai
Remontas 2013.01.15 5,00 Lt Gruntas langui
Remontas 2013.01.16 55,00 Lt Darbas už lango dėjimą
Remontas 2013.01.17 -270,00 Lt Įmonė apmokėjo, nes jos reikalais važiuota
Eksploatacija 2013.01.18 235,00 Lt Diržo komplektas (pagrindinis)
Eksploatacija 2013.01.19 97,00 Lt Vandens pompa
Eksploatacija 2013.01.20 45,00 Lt Generatoriaus diržas
Eksploatacija 2013.01.21 11,00 Lt Alkūninio veleno riebokšlis
Eksploatacija 2013.01.22 5,00 Lt Varžtas
Eksploatacija 2013.01.23 181,00 Lt Diržų ir pompos keitimo darbų kaina
Eksploatacija 2013.01.24 6,00 Lt Priekinių posūkių lemputės
Eksploatacija 2013.01.18 54,00 Lt Techninė apžiūra
Remontas 2013.01.19 85,00 Lt Galinių stabdžių tvarkymas ir šviesų reguliavimas
Remontas 2013.01.19 15,00 Lt Pakartotinė techninė apžiūra
Eksploatacija 2013.01.26 8,37 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2013.01.27 9,99 Lt Langų skystis
Eksploatacija 2013.03.09 36,00 Lt Du oro filtrai
Eksploatacija 2013.03.09 64,00 Lt Du tepalo filtrai
Eksploatacija 2013.03.17 50,80 Lt Bauda: viršyta 25km/h greitis
Eksploatacija 2013.03.17 6,99 Lt Antifreezas
Eksploatacija 2014.05.20 240,00 Lt Akumuliatorius
Remontas 2014.05.20 30,00 Lt Stabdžių nuorinimas ir skysčio keitimas
Eksploatacija 2014.05.20 190,00 Lt Draudimas
Remontas 2014.05.20 90,00 Lt Granatos guma vidinė ir keitimas
Remontas 2015.01.20 79,41 Lt Galinė kairė fara
Remontas 2015.01.20 75,96 Lt Šarnyro restauravimas kairėj prieky
2707,86 Eksploatacija
2010,50 Remontas
Viso 4.718,36 Lt
Share
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
44 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

[…] prie mašinos. Turėjau, kai buvau jaunas ir kvailas Alfa Romeo 156 2.0, pasimokiau. Dabar turiu VW Passat B5 1.9 TDI (81 kW). Čia vėl pasirinktas geras variantas – eksploatacija pigi, bet mašina erdvi. Tai […]

Daumantas

Sveiki,

įdomi statistika, įdomu ir pačiam vesti tokią ir skaičiuoti tarkim, dujų įrangos atsipirkimo laiką. Sutinku beveik su visomis, straipsnyje išsakytomis mintims (ypač skaudi tiesa yra apie naujų automobilių remontavimo kėblumus), bet vienas dalykas – automobilio pirkimas didele dalimi yra loterija. Ir iš esmės, pradedančiajam vairuotojui ypač (o ir ne tik pradedančiajam) reiktų kuo dažniau keisti automobilį. Tiems, kas turėjo per gyvenimą du automobilius vesti statistiką ir daryti bendras išvadas labai lengva. Bet reikia suprast, jog kai kam pasiseka nusipirkti tokią mašiną, kuri apart kuro ir minimalios techninės priežiūros apskritai nieko nereikalauja. O kitiems tiesiog dažnai keičiant, galiausiai atsiranda idealus variantas. Neišsigąskite ir tiesiog bandykite. Geriau jau kelis kartus nusipirkti prastesnę mašiną, suinvestuoti pinigus į šoną, bet galiausiai turėti savo transportą ir nelaukti stotelėj 3G

w

Įdomu pasidarė, kokiam automobiliui dabar būtų prioritetas? Naujesniam „Passatui”? O gal kito gamintojo ir kitos klasės?

Baltic Mustache

Jeigu pirkti, tai tuomet tik iki 4-5 metų senumo. Visi naujesni auto nuvertėja labai greitai.

Naujas automobilis per pirmus 4-5 metus praranda 70 proc. savo vertės. Tai yra momentas kada didžiausia tikimybė nusipirkti pakankamai gerą automobilį ir labai gerą kainą 🙂

Žinoma pirkimas Lietuvoje turi tam tikrų niuansų, todėl patariu važiuoti patiems į Vokietiją 🙂

Kęstutis

Labai superinis straipsnis ir geri skaičiavimai. Kiek žmonių tai daro? 0.05 % o tai žinoti tikrai reikėtų.

Prieš 6 metus rinkau daug informacijos apie automobilius jų eksploataciją kad labiau apsimoka ir pan. Ir man tai psidarė be galo įdomu. Prieš metus startavau su projektu auto parko valdymas. Susikūriau programą kuri paskaičiuoja viską. Tiek eksploatacine sišlaidas tiek remontus draudimus nu žodžiu viską.

Ir ką niekam Lietuvoje neįdomūs tie skaičiai. Nebent didelėms įmonėms ir tai ne visoms.

Pagal 1 km kaina galima numatyti kada pradeda automobilis byrėti. Ir galima laiku jį pasikeisti arba įvertinus km suprasti kad atėjo tam laikas. Ir niekur nedingsi o paskui važiuosi.

ti.mas

Tikrai labai geras straipsnis, viskas paprasta ir aisku!Gal planuojat ir dabartinem Euro kainom paskaiciuoti ?

44
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x