Finansinės nepriklausomybės progresas (mano portfelis 2024-05-01)
Intro
Motociklas įsigytas
Motociklo priedai neatvyko, bet motociklą turiu. Pats pirkimo/atsiėmimo procesas tai apkarto, bet gal atskirai parašysiu, nes jau ir taip visiems ausis išūžiau su skundais.
Viršuje matoma nuotrauka yra jau mano motociklo (2024-05-12 diena). Jau 500km per porą dienų padaryta. Per greit kilometrai sukasi!
Pirmas servisas 1 000km ir bus gegužės 23. Tada maždaug turėtų priedai atvažiuoti, tai kartu viską padarys.
Taip pat, turiu ir pats visokių priedų (ne gamintojo), kuriuos reikia uždėti. Tai darbo daug nusimato.
Kai viskas bus padaryta, turbūt padarysiu mini kelionę 2-3 savaites. O tada kaip pagal ankstesnį planą, lauksiu vėsesnių orų (rugsėjo), kad daryti ilgesnę kelionę.
InvestEngine ISA atidaryta
Prasidėjo nauji finansiniai metai. Atsidariau naują ISA (nuo mokesčių apsaugotą) sąskaitą. Turėta patirtis su Monzo, kai mano sąskaitą laikinai užrakino, priminė, kad negalima visų investicijų laikyti vienoje vietoje. Tad praplėčiau sąrašą įmonių, kuriose laikau pinigus.
Įdomu, kad tai kiek kitokia platforma. Pasirinkau variantą, kur pats sudarau portfelį, tai visiškai nėra jokių mokesčių.
Veikimo principas toks, kad reikia pasirinkti norimus ETFus, ir tada pasakyti, kiek procentų kiekvienas ETF turi portfelyje sudaryti. Kai portfelis bus pildomas, atitinkamai lėšos bus panaudojamos.
Nuoroda norint 10£-50£ bonusą gauti čia. Esu ten kažkada investavęs vien dėl bonuso ir pabandymo apie 250£ prieš gal porą metų. Dabar jau normaliai atsidariau ISA ir jau 20 000£ įmesta (tik, kad tas įvyko po gegužės 1mos, to žemiau bus parašyta, kad investuota mažiau).
Interactive Brokers sumažintas
Motociklo pirkimui, pragyvenimui lėšos paimtos būtent iš Interactive Brokers. Tai yra paprasta sąskaita, neturi jokių mokestinių lengvatų.
Taip pat, dalis akcijų parduota, kad vėliau perkelti pinigus į InvestEngine ISA sąskaitą.
Finansinis turtas
Mano turtas 2024-05-01 dienai yra 493 116.03£ (-9 197.15£) arba 576 649.89€ (-10 152.37€). Praeitas mėnuo.
iWeb portfelis
Viso investuota 177 951£. Investavimo pradžia 2014-10-02. Dabartinė vertė 291 984.46£ (+114 033.54£ +64.1%) (lentelėse, skiltyje statistika, matoma procentinė išraiška nėra teisinga).
Statistika
Degiro
Vertė 16 406.08€ (+7 560.49€ +85.47%). Investavimo pradžia: 2018-10-12. Portfelis yra mažinamas. Buvo investuota 54 000€, dabar 8 845.59€.
Vanguard
Viso investuota 60 111,74£, vertė 69 341.47£ (+9 229.73£ +31.34% metinių, +15.35% paprastų). Investavimo pradžia 2021-03-04.
Interactive Brokers
Ši sąskaita bus naudojama pragyvenimo išlaidoms. Bei dalis bus perkelta į ISA.
Taip pat, kažkodėl jie nebesiūlo nusiimti „margin“ paskolos į banko sąskaitą.
Investavimo pradžia 2022-02-24. Viso buvo 78 600£. Dabar liko £46 958.27£ kapitalo. Dabartinė vertė 64 397.83£ (+17439.56£ +37.14%).
InvestEngine
Viso investuota 12 200£, vertė 12 049,33 (-150,67£, -1,24%). ISA investavimo pradžia 2024-04-24.
Pats pasirenku portfelio sudėtį, tad visiškai jokių mokesčių nėra. Jei norite gauti papildomai 10£-50£, galite pasinaudoti mano nuoroda. Reikia investuoti bebt 100£, kad bonusas suveiktų.
Išlaidos
Išleista 949.13£ (1 109.91€)
Pats irgi ėmiau pirkti invesco ftse all world vietoj vwrl dėl pigesnio TER. Skaitau blogą jau seniai, niekad negirdėjau, kodėl perki distributong fondus. Dėl psichologinio efekto ar yra kokia kita priežastis? Pats ėmiau prieš keliolika mėnesių juosnpirkti vietoj acc, nes noriu bent kiek mėgautis grąža jau dabar.
Labas, Stoic 🙂
Bet tai kai gera akis. Jo, niekad nebuvau apie tokį fondą net girdėjęs. Jis turi man regis apie 2000 akcijų palyginant su 2800 iš Vanguard. Bet manau, kad tie 800 realiai nieko jau nesudaro.
Tai tyčia paėmiau abiejų vienodai portfelyje, tiesiog pabandymui.
Tai šitie fondai bus accumulating, kur InvestEngine paėmiau. Bet realiai klaidą padariau dalinai, nes nuo mokesčių apsaugotoj sąskaitoj tai man nesvarbu.
Mano dvi priežastys dėl distributing: jei bus krizė, tai dividendai vis tiek bus išmokami, jei ir mažesni. Tas duoda ilgesnį finansinį buferį, iki kada akcijas už pigiau parduoti reiktų, jei krizė ilga. Bet, net jei pakritimas laikinas, dividendus lengviau nuimti, kai nėra būtinybės parduoti akcijas, jei staiga kokį pirkinį reiktų padaryti papildomą.
Antra, net jei jie nedistribiūtina, vis tiek UK turėtum susimokėti mokesčius už dividendus. Tą informaciją susekti labai sunku. Vėliau dividendų sumas reiktų atiminėti iš pardavimo sumos, kai skaičiuojama būtų pelnas. Tiesiog per sudėtingas reikalas.
Povilai,
keista, kad su tiek patirties dividendus vis dar matai kaip pinigus is oro. Ka reiskia „per krize gausiu divus ir nereiks parduot akciju”? Dividendines akcijos automatiskai uz tave parduoda dali akcijos ir dar uz tai gauni susimoket tax’us. Juk jei akcija kainavo 100usd ir gavai divu 10usd, tai akcija dabar kainuoja 90usd, o nuo 10usd susimoki mokescius (nekalbu apie spec. saskaitas, kur mokesciu moket nereik). O accumulating akcija parsiduosi pats kada noresi. Taip, negali pats parduot dalies akcijos, bet pas tave jau dideles pozicijos, tai jei imone ismoka 5% dydzio divus, tai tu is accumulating akcijos pozicijos gali kada nori parduot 5% ir tureti ta pati rezultata kaip divu akcija, bet TU turesi kontrole kada ir ka nori parduoti.
Labas, matvaju 🙂
Man regis kažką labai neteisingai supratai iš to ką parašiau. Pabandysiu perteikti dar kartą.
Čia visiškas melas. Yra priešingai. Accumulating ETF gauna dividendus ir už tuos dividendus perka dar daugiau akcijų! Tokiu būdų investuotojui nereikia pačiam pirkti akcijų ir mokėti mokesčius už dividendus, jei jis gyvena kitokioj šaly nei UK, kur vis tiek mokesčius reikia mokėt už dividendus, kurių negavai.
Dividendus išmokantis (distributing) ETF gauna pinigus už akcijas ir perveda investuotojams.
Nei accumulating nei distributing nepardavinėja jokių akcijų. Kosmosas juk būtų.
Čia vėl problema, kad apie akcijas galvoji kaip ETF. Šitas teiginys yra teisingas, tačiau ne į temą. Pirmą dieną po dividendų išmokėjimo, akcija tikrai bus 90USD. Bet po savaitės ar mėnesio tokia kaina nebus. Dabar įsivaizduok, kad ETF turi 500-3000 akcijų. Kiekviena akcija išmoka dividendus biškį kitu laiku. Kai kurios kas ketvirti, kitos kasmet, trečios kas pusmetį.
Taip pat, prielaida, kad, jei dividendų neišmokėtų, tai kaina liktų 100USD irgi nėra teisinga. Žmonės įmonės neišleistus pinigus vertina kiek kitaip. O kalbant dar rimčiau, tai investuotojai tikisi, kad įmonė tuos 10USD investuos, kad uždirbtų dar daugiau ateityje. Bet niekad nėra garantijų, kad įmonė sėkmingai tuos 10USD investuos ir tikrai uždirbs daugiau vietoj to, kad būtų išmokėjusi dabar dividendus.
Šitą irgi jau aukščiau paaiškinau, kad UK kitokie įstatymai, nėra šito triuko išvengti mokesčių nuo accumulating, kai naudojami ETF.
Pvz., jei investuoji į pavienę akciją, tai įmonė pati sau išsimokėti dividendų negali. Nėra tokio termino. Įmonė gali tiesiog pasilikti daugiau pinigų savo balanse, ir papildomai susimokėti mokesčių už papildomą pelną.
Dabar grįžkime prie ETF. Visi ETF gauna dividendus iš akcijų, tad dividendinės išmokos vyksta net accumulating ETFuose. Todėl pagal UK įstatymus susidaro mokestinė prievolė už tuos negautus dividendus susimokėti mokesčius kaip individui investavusiam į tuos ETF.
Tikiuosi, kad perskaičius aukščiau, tikrai aišku, kad niekur nieko panašaus nesakiau.
‘Taip pat, kažkodėl jie nebesiūlo nusiimti „margin“ paskolos į banko sąskaitą.’
čia viskas paprasta, manau. Tiesiog padidėjo palūkanos pasaulyje ir išaugo rizika skolinti akcijoms, net jas užstačius.
Gali būti. Kita vertus, europinis IB nesiūlė to jau ilgą laiką. Kaip ten bebūtų, tai apmaudu. Visad faina turėti galimybę lengvai pasiskolinti.
‘Veikimo principas toks, kad reikia pasirinkti norimus ETFus, ir tada pasakyti, kiek procentų kiekvienas ETF turi portfelyje sudaryti. ‘
Man atrodo, kaip haliucinacija čia. Kiek šiais laikais reikia žmonėms ETF skirtingų, kad jaustis ramiai? =) Kiekvienas ETF jau turi 500-1000 komponentų, kurių niekas neseka. A sign of modern times…
Gerai, kad diversifikuoji. Išaugs viskas bematant. Atrodo nebloga platforma, tik ar generuoja pajamas ji, ar loss making reikia pažiūrėti. Nes jeigu loss making, tai vieną dieną išnyks, kaip dūmas. Panašiai kaip Freetrade.
Aš pirkčiau Invesco S&P 500 ir sėdėčiau ramiai. TER 0.05% ir reinvestuoja. Tiesa, reikia patikrinti kaip trackina, nes kartais tie index huggeriai nelabai tikslūs.
Sveikas, Adomce 🙂
Na, tai galima pasirinkti vieną ETF, tik paaiškinu veikimo principą. Aš pasirinkau 4. Pirmą kartą aukso paėmiau įdomumo dėlei.
InvestEngine paprastas ir ISA portfelis, jei pats pasirenki, tai dykai. Jei pasirenki pilnai valdomą, tada yra kažkoks mokestis procentinis.
SIPP tuo tarpu yra 0.15%, kas yra lygiai tiek pat kiek Vanguard SIPP. Mokesčio riba skiriasi: InvestEngine 200£, Vanguard 375£. Kadangi Vanguard jau turiu apie 70k, tai manau, kad dabar pradėsiu į InvestEngine dėti.
Freetrade neišnyko, tik pradėjo mokesčius imti už paslaugas.
Žinoma, rizika didesnė laikyti pinigus InvestEngine nei IB ar Vanguard, bet mažą 300£ portfelį turėjau jau keletą metų, viskas buvo OK. Didelės sumoks laikyti neplanuoju. Daugiausia tie 85 000£.
Man iWeb labai patinka, bet ten jau 300 000£, tai per daug vienoj vietoj. IB irgi jau buvo beveik 100k vienu metu.
Geras variantas!
neblogas fondas, sp500 su tokiais mokesčiais dar nemačiau,
Kaip motociklas Povilai? aš Svarstyklės tai jau milijoną kartų pakeičiau nuomonę dėl modelio, o dar net nebandęs nė vieno 🙂 Dabar akį patraukė Aprilia Tuareg naujai išėjęs. Aišku motociklą rinksiuos kogero iš naudotų.
Na, mano konkretus tai tikrai vienas iš tų kur buvo rinktas penktadienį prieš darbo pabaigą. Labai daug smulkmenų blogai buvo.
Pvz., prie bako galo yra guma ir šoninės plastmasės aplink baką. Buvo didžiuliai tarpai ir skirtingai šonuose.
Tada kur yra guma neuždengti veidrodėlių varžtai, tai mano vienas kažkodėl žalias/žalsvas.
ABS sensorius klaidą išmetė važiuojant ir trumpam galinis ratas užsiblokavo.
Pirmą dieną dar apžiūrinėjant su pardavėju, ekrane išmetė „fog light failure”.
Rankenos ir veidrodžiai skirtingai ant vairo triūbos prisukti. Kas reiškia, kad ir ranko apsaugos skirtingo aukščio, nes jos ant veidrodėlių tvirtinasi. Tada tai reiškia, kad ir sankaba ir priekinių stabdžių rankenos stovi skirtingais kampais.
Uždėjus barkbusters apsaugas, kažkodėl neužtenka vietos tarp stabdžių sukamo reguliatoriaus ir barkbusters. Nors video žiūrint, pas žmones lieka laisvos vietos.
Iš esmės viskas mažmožiai, bet labai labai daug jų.
Dabar kas liko, tai kad motociklas paleidus vairą tiesiai nevažiuoja. Tai reiks skambint ir vėl kada varyt. Tik nžn, ar, jie ką sutvarkys, nes čia sunku surasti, kas būna kaltas.
Žinau porą jau žmonių, kurie man parašė, kad nusipirko tą patį modelį, tik kitą spalvą, tai jiems tokių problemų nėra, pas juos ir motociklai tiesiai važiuoja, ir veidrodėliai ne žali, o juodi kaip priklauso, ir klaidų nemėto kompiuteris… Reikėjo ir man žalią imti 😀
Pirmą kartą biškį ant žvirkelio užvažiavus, tai labai nestbalilus pasirodė. Sakyčiau, kad mano turėti streetai su pilnai plentinėm padangom buvo stabilesni nei šitas. Gal čia kaip nors susiję su tuo, kad motociklas pats nenori tiesiai važiuoti. Taip pat, šitam motociklui visi sako, kad priekis labai plaukioja bekelėj, būtent tai ir jaučiu. Reikia speceliai pakabą sureguliuoti pagal manual’ą, tada pasikeičia „rake angle”. Bet to dar neišmėginau. Tačiau net tą padarius, šitas motociklas mažiau stabilus.
Sakyčiau, kad ir stabdžiai prastoki, nors Demo motociklus kai mėginau, tai stabdžiai geri atrodė. Kažkaip neįkvepia to, kad gali bet kada sustoti. Nes visad ilgai trunka sustoti.
Pats važiavimas ant asfalto tai kaip viskas per demo rides, normaliai viskas.
Labas, tai kada straipsnis apie apkartusi moco atsiėmima? Turbūt jau keliauji…
Labas, Palangiškis 🙂
Deja, ne. Prisipažinsiu, kad tinginystė užpuolė, per daug atidėlioju viską sudiegti į motociklą. O ką netingiu, tai mano tempais trunka amžinai bet koks darbas.
Kelionę tik trumpą ketinu daryti dabar, kuri būtų kaip bandomoji. Turbūt pirmadienį pradėsiu.
Nenoriu keliauti vasarą daug. Noriu rugpjūčio gale ar rugsėjo pradžioj pradėti. Kai jau karštis atslūgsta, eismo sumažėja, turistinių eilių nebūna. Viešbučiuose vietos yra. Kainos geresnės ir t.t.