Kiek kainuoja išlaikyti automobilį (pvz., Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 81 kW)
Žymos: A. Čekuolis, Alfa Romeo 156 2.0 TSpark Selespeed, automobilio eksploatacija, automobilio įsigijimas, automobilio išlaikymas, automobilio kaina, automobilio pirkimas, automobilis, automobilių pramonė, išlaikymas, kuro sąnaudoas, passat, passat b5 detalių kaina, Patarimai, Patarimai prieš perkant automobilį, pinigai, Volkswagen passat b5 1.9 TDI 81 kW, VW passat
Automobilio pirkimas ir išlaikymas
Pradėti reikia nuo to, kad daug jaunų arba tiesiog automobilio neturėjusių žmonių mano, kad sunkiausia surinkti pinigus automobilio įsigijimui. Tačiau tiesa priešinga, nusipirkti tipišką 8-15 metų senumo automobilį pakankamai paprasta. Ką tik dirbti pradėjęs studentas lengvai gali sutaupyti, nes pratęs pragyventi iš gerokai mažesnių pajamų.
Greit sukaupia reikalingą sumą, dažnai dar ir pasiskolina, kad tik greičiau pasilengvintų gyvenimą ir pabėgtų nuo troleibusu. Tačiau tada pamato, kad įsigijimas buvo pigioji automobilio turėjimo dalis. Užbėgant įvykiams už akių, pasakysiu, kad kuklios vidutinės išlaidos automobiliui sudaro apie 39%. Vadinasi, jei bus bent vienas rimtesnis gedimas, ar bent nedidelė avarija, o gal tiesiog truputį brangesnės detalės ar didesnės kuro sąnaudos, tai per metus bus išleidžiama papildomai suma lygiai praktiškai pusei viso automobilio kainos. Todėl patarimas toks, jei manai, kad 10 000 lt automobiliui yra pagal tavo kišenę, tai dar pridėk, kad papildomai kasmet tau reiks ~4000-5000 lt.
Kadangi pats turėjau prieš keletą metų naujesnį ir prabangesnį automobilį nei dabar nusipirkau, tad iš patirties galiu pasakyti, kad remonto kainos skiriasi. Buvusį Alfa Rome 156 2.0 TSpark Selespeed toli gražu ne kiekvienas servisas priimdavo. Buvau gavęs net policijos leidimą važiuoti be technikinės į Vilnių, mat, Ignalinoje, niekas nenorėjo jo remontuoti.
Žinoma, esmė ne ta, kad automobilis pateko į mano rankas ne geriausios būklės, ar, kad kai kurios bėdos buvo „mistinės“. Esmė ta, kad detalės brangios, kai kurios užsakomos padiktavus serijinį automobilio numerį, tad privalo būti originalios. Pamėginus įdėti naudotą detalę, iš tiesų neveikė. Va taip ir gamina tuos automobilius.
Taigi, šįkart atsigręžiau į vadinamuosius „tautovežius“. Turbūt ir psichologiškai pasikeičiau – nebeliko to noro, kad automobilis būtinai būtų kuo mandresnis, greitas ir gražus, o po viso šito dar ir sąlyginai ekonomiškas. Todėl pasirinkau labai praktiška variantą VW Passat B5 1.9 TDI. Kad nebūčiau visiškas senukas, pasirinkau daugiau galios, bet pagal liaudies ir interneto išmintį optimalų variantą: raudona i gerai, bet jei yra bent dar viena raudona raidė, gali būti gerokai brangesnis variklio remontas ir prireikti papildomų reguliavimų. Juk vos prieš keletą metų esu pasimokęs, nenorėjau kartoti klaidos.
Kiek kainuoja išlaikyti automobilį
Norėjau pats pažiūrėti, kiek vis dėlto kainuoja automobilio turėjimas. Tada pamaniau, kad galbūt kai kuriems žmonėms tai sužinoti taip pat būtų įdomu ir naudinga. Juolab reikia pagrįsti aukščiau išdėstytas mintis.
Skrupulingai fiksavau išlaidas nuo pat pirkimo momento (2011.01.21). Išlaidas skirstyčiau taip: įsigijimas su visais mokesčiais, kuras, remontas, eksploatacija (tepalai, draudimas, technikinė, šepečiai, kilimėliai, langų plovikliai ir t.t.). Taigi:
- Įsigijimas = kaina 11 000 + registravimas ir pan. 150 = 11 150 Lt;
- Kuras = 3028,42 Lt;
- Remontas = 544,55 Lt;
- Eksploatacija = 747,32 Lt;
- Viso kintamos išlaidos 4320,31 Lt;
- Nuvažiuota kilometrų 17 500 km.
Belieka pridurti, kad automobilis man leido uždirbti 691 litą. Bei, kad dažniausiai yra remontuojamas ir prižiūrimas pas „pažįstamus“ meistrus.
Kiek kainuoja 1 kilometras
Pamenu, kad studentas būdamas manydavau, koks brangus tas taksi. Tačiau pavažinėjęs su praeitu automobiliu, pradėjau manyti, kad tie taksistai turėtų mirti badu. Paskaičiuokime, kiek man tai kainuoja. Darau prielaidą, kad automobiliu važinėsiu 10 metų ir po to, nieko už jį nebegausiu.
- Vidutinės metinės išlaidos 11 150 / 10 + 4320 – 691 = 4744 Lt;
- Vieno kilometro kaina 4744 /17 500 = 0,27 Lt.
Šito nesitikėjau! Gavau tikrai mažą skaičių. Tik čia reikia paminėti, kad vidutinės mano kuro tikros sąnaudos yra vos 4,67 litro šimtui kilometrų, įspūdinga kaip dideliam 13 metų senumo automobiliui (per kamščius beveik nevažinėju, kas savaitinė kelionė Ignalina-Vilnius ir atgal). Į tai neįskaičiuotas laikas, kurio reikia nuvažiuoti į remonto dirbtuves, į detalių parduotuves ir kitus nepatogumus, kuriuos taksistai įskaičiuoja, nes tai jų pajamų šaltinis.
Šie skaičiai yra tikri, t.y., sekama kiek litrų įpilama ir, kiek kilometrų nuvažiuojama. Kompiuterio rodomų sąnaudų paklaida maždaug 0,6 litro, t.y., rodo apie 4,0. Būtent tiek, kiek būna parašyta pardavimo skelbimuose.
Kuras yra akivaizdžiai brangiausias dalykas iš visų išlaidų. Nežinau, kaip čia viešoje erdvėje tai pasakyti, kad blogai nesibaigtų, tačiau tipiško vilniečio kuro išlaidos gerokai didesnės.
Be to, galima palyginti su praeitu automobiliu, kur kuras per mėnesį kainuodavo 1,5-2 karto brangiau, tai praktiškai ir gautume taksi tarifą. Gerai jau gerai, nesąžininga lyginti benzinu varomo automobilio sąnaudas su dyzelinio. Taigi, dujos, dyzelis ir Baltarusija valdo 😉
Praeito automobilio išlaidos buvo 7 583 per 9 mėnesius (tada nusprendžiau jo atsikratyti), taigi proporcingai skaičiuojant per metus būtų 10 110, vadinasi, kad metinė eksploatacija sudarė apie 84% automobilio kainos! O nespėjau nuvažiuoti juo nė 10 000 km. Nieko sau.
Iš ko gyvena automobilių pramonė?
Beje, automobilių pramonė mano supratimu uždirba ne iš automobilių gamybos, o iš jų remonto ir priežiūros. Pabandykit visų detalių kainą paskaičiuoti atskirai, nepasiekus nė trečdalio detalių, automobilio kainą viršysit. Taigi, gamintojai parduoda kuo pigiau, o tik po to pradeda uždirbti pelną.
Paminėsiu, ką skaičiau A. Čekuolio knygoje: ES priėmė direktyvas, kad automobilio perdegusias lemputes turi būti galimybė pasikeisti pačiam be papildomų išskirtinių įrankių. Priežastis ta, kad vienu metu buvo pasiektas toks lygis, kad naujo automobilio lemputes pakeisti galėjo tik servisas – o tai kainuoja gerokai daugiau nei man pačiam tiesiog per 5 minutes jas pakeisti. Be to, jei pašnekėsite su automobilių remonte dirbančiais specialistais, tai visi pasakys, kad kuo naujesnis automobilis, tuo sunkiau remontuoti. Norint pakeisti vieną detalę, reikia išrinkti vis daugiau ir daugiau automobilio – nėra padaroma patogaus priėjimo, todėl remonto kaina iškart išauga astronomiškai dėl taip pat išaugusios remonto trukmės. Be to, atskirus detalių elementus darosi vis sunkiau pakeisti, tenka pirkti naują ištisą detalę.
Esminis patarimas prieš perkant
Nesu mechanikas ar kažką išmanantis apie automobilius. Tačiau šiek tiek moku skaičiuoti, tad esminis dalykas, kurį noriu, kad atsimintumėt – automobilio įsigijimas yra pigioji dalis, priežiūra yra brangioji. Vertindami savo galimybes pirkti ir išlaikyti mašiną, visad tai įskaičiuokit.
Mažas prašymas
Nutiko taip, kad greitoji mane lenkė kelio vingyje ir nestabdęs užvažiavau ant kelkraščio, žinoma, kaip tik papuolė didžiulė duobė. Kita dieną pastebėjau, kad nėra vieno kalpoko (to pilko daikto, kuris dedasi ant ratlankio). Jei kas nors žino, kur galima nusipirkti tokių pačių, net jei tik iškart visą komplektą, praneškit komentare (paspaudus ant viršuje esančio paveiksliuko galima vaizdą padidinti).
Detalus išlaidų sąrašas ir automobilio specifikacija
Žemiau belieka pateikti detalę mano automobilio specifikaciją, kuri bus įdomi tik norinčiam įsigyti panašų automobilį žmogui, tad siūlau toliau nebeskaityti 😉
- Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 81 kW (i raudona)
- Pagamintas 1998 08;
- Kaina 11 000 arba 11 500 (tiksliai nebepamenu);
- Vidutinės sąnaudos 4,65 litro;
- Vidutinės sąnaudos pagal kompiuterį 4,0;
- Vidutiniškai 100km man kainavo 18,66 Lt;
- Vidutiniškai 100km kainuoja su dabartinėm kainom 21,39 Lt;
- Kas metinės priežiūros išlaidos 4320 Lt.
Konkrečios detalių kainos ir eksploatacijos išlaidos
Pastebėjau, kad daug kas ieško tokių žodžių: Volkswagen Passat B5 detalių kaina, detaliu kaina, detalių kainos, eksploatacija, eksploatacijos išlaidos, todėl čia nuoroda į atnaujintą failą, kur surašytos visos remonto ir detalių kainos, kurias patyriau savo kailiu.
Vėliau pagalvojau, kad visi tingės siųstis tą failą, tad viską dedu prieš jūsų akis:
Data | Kiek | Už ką | |
Įsigijimas | 2011.01.22 | 140,00 Lt | Registravimas, numeriai |
Eksploatacija | 2011.01.22 | 160,17 Lt | Draudimas |
Įsigijimas | 2011.01.22 | 10,00 Lt | Nerijuj už padėjimą išsirinkti (daugiau neėmė) |
Remontas | 2011.01.24 | 80,00 Lt | Pašildymo žvakės |
Eksploatacija | 2011.01.27 | 61,00 Lt | Technikinė |
Eksploatacija | 2011.01.30 | 10,59 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2011.01.30 | 3,49 Lt | Šepetys, kurio nereikėjo net |
Eksploatacija | 2011.02.01 | 8,12 Lt | Liemenė atspindinti šviesą |
Eksploatacija | 2011.02.15 | 18,89 Lt | Gesintuvas |
Eksploatacija | 2011.02.15 | 3,84 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2011.02.27 | 40,26 Lt | Tepalai |
Eksploatacija | 2011.03.10 | 6,98 Lt | Leikos kurui |
Eksploatacija | 2011.03.12 | 53,50 Lt | Tepalo, oro filtrai, stabdžių skystis |
Eksploatacija | 2011.03.19 | 50,00 Lt | Bauda už greitį (76km/h vietoj 50km/h Dvarčionyse) |
Remontas | 2011.03.18 | 1,60 Lt | Plastmasiukas variklio apsaugai |
Eksploatacija | 2011.04.19 | 10,00 Lt | Bauda už stovėjimą ant vejos |
Eksploatacija | 2011.04.26 | 20,64 Lt | Kilimėliai |
Remontas | 2011.05.11 | 4,99 Lt | Baterija pulteliui |
Remontas | 2011.06.17 | 430,00 Lt | Pakabos remontas, 2593xx rida, keitė dešinėj pusėj du šarnyrus viršuj (po 80lt), du apačioj(po 75lt). Dar prie apatinių kažkokias gumas uždėjo (po 65 lt.) Polijoniškio 1 |
Remontas | 2011.07.01 | 4,99 Lt | Lemputės numerio apšvietimui |
Eksploatacija | 2011.07.24 | 3,59 Lt | Langų skystis |
Remontas | 2011.08.11 | 16,99 Lt | Trumpų lemputė kairei pusei |
Eksploatacija | 2011.10.01 | 40,26 Lt | Tepalai |
Eksploatacija | 2011.10.01 | 45,00 Lt | Oro ir tepalo filtrai |
Eksploatacija | 2011.10.07 | 80,00 Lt | Du geležiniai ratlankiai |
Eksploatacija | 2011.10.15 | 20,00 Lt | Padangų užmontavimas (data apytikslė) |
Eksploatacija | 2011.11.05 | 5,99 Lt | Stiklų ploviklis |
Remontas | 2011.11.05 | 5,98 Lt | Baterijos pulteliui |
Eksploatacija | 2011.12.27 | 35,00 Lt | Stabdžių kaladėlės |
Eksploatacija | 2011.12.27 | 30,00 Lt | Padangų galinių užmontavimas |
Eksploatacija | 2011.12.27 | 40,00 Lt | Stabdžių kaladėlių keitimas |
Eksploatacija | 2012.01.03 | 151,80 Lt | Draudimas (pas Mildą) |
Eksploatacija | 2012.01.22 | 8,99 Lt | Kastuvas sniegui |
Eksploatacija | 2012.01.22 | 5,99 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2012.01.22 | 7,99 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2012.01.30 | 9,89 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2012.02.04 | 20,99 Lt | Aušinimo skystis |
Remontas | 2012.02.11 | 28,00 Lt | Termostatas (88 laipsnių) |
Remontas | 2012.02.11 | 140,00 Lt | Granata dešinė |
Remontas | 2012.02.11 | 90,00 Lt | Termostato, skysčio ir granatos keitimo kaina |
Eksploatacija | 2012.03.07 | 119,97 Lt | Tepalas (3 pakuotės) |
Eksploatacija | 2012.03.09 | 47,00 Lt | Tepalo ir oro filtrai |
Remontas | 2012.03.18 | 35,00 Lt | Vidinė granatos guma |
Remontas | 2012.03.18 | 65,00 Lt | Vidinės granatos gumos uždėjimas ir tepalo keitimas |
Remontas | 2012.04.20 | 70,00 Lt | Kairio priekinio šarnyro restauravimas |
Remontas | 2012.05.25 | 98,00 Lt | Kondicionieriaus įtempėjas |
Remontas | 2012.05.25 | 24,00 Lt | Kondicionieriaus dirželis |
Remontas | 2012.05.25 | 150,00 Lt | Freono papildymas ir kondicionieriaus detalių uždėjimas |
Remontas | 2012.06.17 | 17,99 Lt | Trumpų lemputė dešinei pusei |
Eksploatacija | 2012.06.21 | 24,00 Lt | Nauji kalpokai |
Eksploatacija | 2012.06.25 | 40,00 Lt | Bauda už stovėjimą mokamoj vietoj (pamiršau lapelį po stiklu pakišti) |
Remontas | 2012.07.12 | 120,00 Lt | Dešinio priekinio rato šarnyras ir salenblokas su keitimu |
Priedas | 2012.07.22 | 10,99 Lt | Laidas mp3 grotuvui, mobiliakui ir pan.jungti į magą per aux |
Eksploatacija | 2012.07.22 | 4,99 Lt | Gumelės valytuvams |
Eksploatacija | 2012.07.27 | 11,00 Lt | Plovimas savitarnoj |
Eksploatacija | 2012.08.03 | 2,99 Lt | Vasarinis stiklų ploviklis |
Eksploatacija | 2012.08.16 | 49,00 Lt | Tepalo ir oro filtrai |
Remontas | 2012.08.18 | 5,00 Lt | Ventilio keitimas padangai (dešinė gale) |
Eksploatacija | 2012.10.14 | 35,99 Lt | Tepalas |
Remontas | 2012.10.14 | 57,59 Lt | Kilimėliai su išimama medžiagine dalimi |
Remontas | 2012.11.16 | 120,00 Lt | Kairio priekinio rato šarnyras ir salenblokas su keitimu |
Remontas | 2012.11.16 | 30,00 Lt | Stabdžių šlangelės į priekinius ratus |
Remontas | 2012.11.16 | 40,00 Lt | Stabdžių šlangelių keitimas |
Eksploatacija | 2013.01.11 | 179,80 Lt | Draudimas |
Remontas | 2013.01.13 | 190,00 Lt | Priekinio lango stiklas |
Remontas | 2013.01.14 | 20,00 Lt | Lango klijai |
Remontas | 2013.01.15 | 5,00 Lt | Gruntas langui |
Remontas | 2013.01.16 | 55,00 Lt | Darbas už lango dėjimą |
Remontas | 2013.01.17 | -270,00 Lt | Įmonė apmokėjo, nes jos reikalais važiuota |
Eksploatacija | 2013.01.18 | 235,00 Lt | Diržo komplektas (pagrindinis) |
Eksploatacija | 2013.01.19 | 97,00 Lt | Vandens pompa |
Eksploatacija | 2013.01.20 | 45,00 Lt | Generatoriaus diržas |
Eksploatacija | 2013.01.21 | 11,00 Lt | Alkūninio veleno riebokšlis |
Eksploatacija | 2013.01.22 | 5,00 Lt | Varžtas |
Eksploatacija | 2013.01.23 | 181,00 Lt | Diržų ir pompos keitimo darbų kaina |
Eksploatacija | 2013.01.24 | 6,00 Lt | Priekinių posūkių lemputės |
Eksploatacija | 2013.01.18 | 54,00 Lt | Techninė apžiūra |
Remontas | 2013.01.19 | 85,00 Lt | Galinių stabdžių tvarkymas ir šviesų reguliavimas |
Remontas | 2013.01.19 | 15,00 Lt | Pakartotinė techninė apžiūra |
Eksploatacija | 2013.01.26 | 8,37 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2013.01.27 | 9,99 Lt | Langų skystis |
Eksploatacija | 2013.03.09 | 36,00 Lt | Du oro filtrai |
Eksploatacija | 2013.03.09 | 64,00 Lt | Du tepalo filtrai |
Eksploatacija | 2013.03.17 | 50,80 Lt | Bauda: viršyta 25km/h greitis |
Eksploatacija | 2013.03.17 | 6,99 Lt | Antifreezas |
Eksploatacija | 2014.05.20 | 240,00 Lt | Akumuliatorius |
Remontas | 2014.05.20 | 30,00 Lt | Stabdžių nuorinimas ir skysčio keitimas |
Eksploatacija | 2014.05.20 | 190,00 Lt | Draudimas |
Remontas | 2014.05.20 | 90,00 Lt | Granatos guma vidinė ir keitimas |
Remontas | 2015.01.20 | 79,41 Lt | Galinė kairė fara |
Remontas | 2015.01.20 | 75,96 Lt | Šarnyro restauravimas kairėj prieky |
2707,86 | Eksploatacija |
2010,50 | Remontas |
Viso | 4.718,36 Lt |
Kalpokų gali įsigyt Gariūnų turgui, ten kur automobilių reikmenys visokie yra, tikrai rasi tokius pat, turėtų kainuot kažkur 23 lt.
Dar noriu pasakyt, kad netikiu, jog gamintojų pagrindinis pelnas yra iš remonto, juk tada garantijos būtų labai trumpos, o ne kaip dabar iki 5 metų. Aišku detalių kainos perkant paprastam žmogui bus didelės, nes kai gamina didelį kiekį automobilių reikia ir daug detalių, tada jų savikaina žymiai mažesnė, o kai reikia vienos detalės tada savikaina žymiai didesnė. Žigulį pataisyt užtekdavo plaktuko ir kelių raktų, o dabar automobiliai darosi vis sudėtingesni, didėja ekonomiškumas, dinamika, komfortas užtai ir nebepataisysi su plaktuku.
Straipsinis kaip tik man, ieskausi automobilio dabar 😀
Dėkui, kalpokai. Visai apie tai nepagalvojau, reiks pažiūrėt ten 😉 Na, tavo argumentas neįrodo, kad ne iš to gamintojai pelnosi. Nes garantinis laikotarpis būna iki 5 metų arba iki tam tikro kilometražo. T.y, 5 metu paprastai galios tik tada, jei nenuvažiuosi daugiau nei kažkiek tūkstančių kilometrų. Prie šito pridedame faktą, kad kiekviena detalė turi gamintojo nustatytą veikimą, pvz., alfa romeo 156 oro srauto matuoklė ar pagrindinis diržas pagal gamintoją turi atlaikyti 100 000 km. Taigi, gamintojas ir suteikia garantiją tam laikui, kai realiai maža tikimybė, kad kas nors suges. Be to, su garantija ateina įsipareigojimas automobilį taisyti tik sertifikuotuose centruose, man regis, net tepalų pats pasikeist nelabai gali. O kainos tokiuose servisuose daug didesnės nei nuvaryti „kaimynui”.
Be to, argumentas, kad gamintojas gamindamas automobilius užsako iškart daug detalių irgi abejotinas. Gamintojas iš anksto planuoja, kiek reikės detalių ir užsakinėja manyčiau jas urmu. O kur faktas, kad neoriginalios detalės kainuoja gerokai mažiau. Juk jas gaminti turėtų daug mažesniais kiekiais. Vadinasi, kad urmu, ar ne – vargu ar turi lemiamą svorį kainai.
pirkiniujura, sėkmingo pirkinio, kad vėliau kišenės nedraskytų 😉
Kad pasipinigauja už remontą tai čia aišku, bet vistiek pagrindinis pelnas iš automobilių. Neoriginalios detalės pigios dėl to, kad jos yra tik kopijos, jų gamintojams nereikėjo nieko patiems galvot, tik atkopijuot, be to, jos dažniausiai būna kiniškos arba taivanietiškos, o originalios ispaniškos, čia panašiai kaip su iphone 4s, kurį pagamint Kinijoj kainuoja 8$, jei gamintų Amerikoj kainuotų 63$. Taipogi gamintojai 5 metus turi gyventi iš smulkių darbų tokių kaip tepalų keitimas, dar pridėkim tai, kad mašiną pardavė kuo pigiau ir kad kai pasibaigs garantija didžioji dalis remontuos pas kaimyną.
Neturiu tikslaus originalių ir ne kiniškų detalių kainyno. Bet tarkime ir neoriginalių detalių kainos labai skiriasi, pvz., granata (rato pusės) čia minėtai mašinai kainuoja 60 lt, jei kiniška ir 140 lt, jei itališka. Bet juk abi yra tavo minėtos kopijos. Jei kas žino, kiek kainuoja originali, tai diskusiją būtų galima pratęsti 😉
Be to, teiginys, kad gamintojas sukūrė detalę, todėl jo kaštai didesni nei kopijuotojams, leidžia daryti išvadą – į automobilio pirkimą detalių kaina eina tokia kaip pigių kinietiškų. Tai kada tos detalės atsipirks? Vadinasi, naujų detalių kūrimas, testavimas, projektavimas atsiperka iš vėlesnio jų pardavimo, o ne per pradinį automobilio įsigijimą. Tai leidžia vėl pakartotinai prieiti išvadą, kad labai daug pelno gamintojai gauna iš detalių.
Taip pat, manau, kad neoriginalios detalės labiau paplitusios nepasiturinčiose šalyse, kaip Lietuva, o kitur jas perka daug rečiau, tad originalių detalių pardavimai pasaulio mastu neturėtų per daug skirtis nuo jų kopijų. Bet čia tik mano hipotezė, neparemta jokiais faktais ar skaičiais.
Neblogas straipsnis 🙂
Norite nelieti asaru nusipirke deveta automobili? Tada patarimas labai paprastas – turite 15000 ,- litu? tada jus privalote pirkti uz 10000,- o penkis pasilikti galimiems didesniems gedimams. Nes niekas geru negendanciu automobiliu neparduoda ir niekada neparduos, o siaip geru patarimu galit rasti http://www.varikliodiagnostika.lt svetainej, labai neblogu patarimu yra..
Tikrai geras patarimas, pasilikti dalį pinigų nenumatytam remontui 🙂 Pats turiu 2000 lt fondą mašinos remontui. Kai taisau, nuimu iš ten, o vėliau palaipsniui atstatau sumą.
” Darau prielaidą, kad automobiliu važinėsiu 10 metų ir po to, nieko už jį nebegausiu.”
Grubiai skaičiuojant galima, bet įvertinus kuro kainų didėjimą, infliaciją, bei kad daugiau metų prabėgus ir automobilis labiau byrės tai pasikoreguotų skaičiai į didesnę pusę. Dar primetus, kad kuras iš kolonėlės tai ir virš 0.5Lt/km pasiekta būtų.
Sveikas, Tomai 🙂
Jei infliacija bus, tai reikia tada atsižvelgti į tai, kad atlyginimas didės, todėl teoriškai kuro kaina per kišenę smogs lygiai taip pat, kaip dabartinė kaina.
Dėl dažnesnių gedimų pritariu didžiaja dalimi, tačiau automobilis jau ir taip labai senas 🙂
Na mano atveju ziurint tai tau daugokai kainavo automobilis ir pats remontas su eksplotacija. As pats pirkau automobili mazda 626, 1999m universalo kebulu- labai talpus. Buvo imontuotos 5-tos kartos dujos 100km reikia 8,2L duju kas yra labai pigu ir remontui isleista nedaug pravaziuota jau 320000, nzn gal man cia pasiseke su juo
Sveiki, Mantai! 🙂
Labai džiugu, kad yra žmonių, kuriems mano skaičiai atrodo dideli. Puikus įrodymas, kad galima dar „efektyviau“ išnaudoti savo pinigus.
Tikiuosi, kad automobilis ir toliau jums nekels jokių problemų! 😉
[…] gavosi 1765,5km kilometrų. Taigi, važiuojant mano automobiliu kuro papildomai prisipilti teko tik paskutinę dieną ir štai kaip tai geriausia daryti – […]
40lt uz tepala? Butu idomu suzinont koki ten birzagal ipylei 😀
Praeitą savaitę vėl pasipildžiau atsargas, šįkart už 35 litus (buvo 40% akcija automobilių prekėms).
Šių tepalų įprasta kaina parduotuvėje 59,99 – regis firma Motec (ant pakuotės parašyta: Semi synthetic, TDI, 10W-40), 4 litrai. Juk nepilsiu į tokią mašiną pilnai sintetinio, nematau prasmės. O pusiau sintetinio brangesnio mažai yra. Tad įdomu, kokį ne birzgalą tu pili? 🙂
Kas esate girdeje apie vandenilio generatoriu – pasakos ar realu? radau viena saita, tipo mokslinis darbas apie vandenili, bet nieko nesuprantu http://www.vandeniliogeneratorius.lt
50% islaidu kurui, 50% vaziuokles remontuj.
Vaidai, turbūt norėjai parašyti, kad pakabos remontas sudaro didžiąją dalį remonto. Iš esmės panašiai yra, bet išlaidos, kurias įvardinu eksploatacinėmis irgi sudaro panašią dalį. Tad manau, kad tavo komentaras yra klaidinantis. Bent, ką rodo mano patirtis. Kuri toliau tvirtinasi tomis išlaidomis, kurios čia nepaminėtos. Pvz., dabar keičiami diržai ir priekinis stiklas, nes akmenukas suskaldė ir nepraeičiau technikinės.
jo kada beveik viska dedi kinietiska o parasyta made in german ,tai pasipelnyt gamintojui tikrai gaunas atsimerkit vyrai cia lietuva cia lietus lyja
vokietijoi b5 vaziuokles kaina (abieju pusiu prieky)100euru
Super! sunku rasti tokia detalią analizę „pagal faktą”
Dar mačiau tokį straipsnį į tą pačią temą:
http://buitiniaidalykai.blogspot.com/2013/03/automobilio-kastai.html
Sveika, Doris 🙂
Pagal tą analizę akivaizdu, kad pirkti „apynaujį” automobilį neverta. Jami, kaip mano ir važiuoji :)))
Turiu pora beveik identisku kalpoku. atiduosiu pigiai. pasuk 867675948
Sveikas, Andriau 🙂 Senokas straipsnis. Esu nusipirkęs keturis naujus – tai turiu pakankamai atsargoj.
vieno giminaicio tevas pirko golf2 dyzeli paprasciausia uz 200lt.
visa kita pasiremontuoja pirkdamas pigias dalis is savartyno, gyre kad golf2 pataisoma masina. tas pirkimas uz keleta tukstanciu neapsimoka, nes jos vis tiek genda.
Sveiki, Aidai 🙂
Jei žmogus nagingas ir mėgsta pasikrapštyti, tai tokia išeitis labai gera. Finansiškai tikrai daug susitaupyti turi. Bet yra keletas niuansų. Važiavimas su šiek tiek naujesnėm nei golf2 visai kitoks. Jame net abs nėra, turbinos. Žinoma, visos genda, bet manau, kad tokio senumo dar dažniau. Kita vertus, kuo mažiau „pribumbasų”, tuo mažiau kam gesti. Dėkui už nuomonę 😉
Per savo gyvenimą turiu jau trečią automobilį iš salono. Pirmasis kainavo 63000, buvo parduotas po 2,5 metų su 150000 rida. Praradimai(arba km kaina) – 38000Lt/150000km=0.253LT/km + kuras
Dabar važiuoju mažiau ir paskutinis pirktas gal ir 15 metų sulauks. Bet mano pastebėjimai tokie – koks automobilis bebūtų jis pradeda byrėti prie 250000km ir toliau jo naudojimas būtinai suės kažkiek jūsų laiko, ne tik pinigų. Todėl iš esmės pigiau gausis nusipirkti visiškai naują VW UP pigiausias 30000Lt ir nuvažiuoti tuos pačius 250000km, nei pirkti už 700000Lt. Žinoma, mažai važinėjantiems naujas ne į temą.
Pirkai nauja o persedai ant seno nebloga investicija
Tikrai geras straipsnis, vertejo paskaityt 🙂
Puiku, kad pravertė ir patiko 🙂
Virsuj exploatacija kazkur 500ir700 (be kuro), o visam sarase jau virs 4 (irgi be kuro) gabalu, kaip cia taip ?
Sveiki, betkas 🙂
Straipsnis buvo rašytas pagal išlaidas praėjus maždaug metams nuo automobilio įsigijimo. Tačiau visas išlaidų sąrašas, kas kiek laiko atnaujinamas (žmonės ieško detalių kainų mano puslapyje). Todėl galutinės išlaidos per laiką išaugo. Juk 1,291.87 padauginus iš laiko ~2,5 metų = 3229. O gavosi daugiau nei tai, todėl, kad paskutinės išlaidos yra diržų keitimas, kurios labai greit pakeičia išlaidas į didesnę pusę bei po to laiko nėra atnaujinimo.
Įdomiai jūs čia tas išlaikymo išlaidas skaičiuojat. 1 km kainą skaičiuojat paimant visą automobilio kainą. Tai ką, jūs su automobiliu tik metus važinėsit ? Kilometro kainą galėsit pasiskaičiuot kai galutinai pribaigsit automobilį, ir žinosit kiek metų su juo važinėjot. Be to baudas už greičio viršijimą skaičiuoti prie automobilio išlaikymo tai ką aš žinau… Čia greičiau prie jūsų mėnesinių išlaidų..
Sveiki, Antanai 🙂
Matau, kad įsigilinote į straipsnį. Štai mano atsakymas į jūsų pastabas.
Skaičiuoju transporto išlaidas, lyginant su alternatyviais būdais, pvz., vėšuoju transportu, tad viskas turi įeiti į kainą, tiek baudos, tiek automobilio pirkimas. Troleibuso bilietas juk tai įskaičiuoja, ir baudos būna, jei neturi bilietėlio. Kodėl su automobiliu reiktų elgtis kitaip? Be to, net atimiau išlaidas, kurias uždirbau dėl automobilio. Troleibusu neuždirbčiau, tad tarsi tada reiktų neatimti?
Dėl pastabos, kad įtraukta kaina, bet važinėsiu tik metus. Nesu tikras, apie kurią vietą šnekate, bet automobilio kainą dalinu iš 10 metų, nes tiek laiko tikiuosi važinėti su juo. Tad manau, kad matematiškai tai teisingas vidurkis kilometro kainos paskaičiavimui.